Poslovna in promocijska darila

poslovno-dariloKakšna je bistvena razlika med poslovnimi in promocijskimi darili? Poslovna darila podeljujemo našim poslovnih partnerjem, promocijska darila pa so običajno cenejša in namenjena novim, potencialnim ali pa že obstoječim strankam. Promocijska darila imajo v večini primerov natisnjene logotipe ali imena podjetij, morda kakšne posebne slogane podjetij ali pa druge oblike promocijskih sporočil. Glavni namen promocijskih daril je v večini primerov pospeševanje prodaje, medtem ko je pri poslovnih darilih glavna skrb negovanje dobrih odnosov s poslovnimi partnerji. Že iz napisanega lahko ugotovimo, da so promocijska darila namenjena obdarovanju večjega števila ljudi. Med poceni promocijska darila sodijo vžigalniki in razna pisala, ki imajo natisnjen logotip podjetja, ki jih podeljuje.

Vžigalnike lahko kupimo recimo že za 0,5€, pisala pa so na voljo že od 0,10 € naprej. Stopničko višje so rokovniki in planerji (dobimo jih že za cca. 3€) , stenski koledarji (cene se začnejo pri cca. 3,50 €) in dežniki (od 5€ naprej).

Zadnja leta so precej v modi domači in bio izdelki. Tako ni nič čudnega, če vam kakšno podjetje pa čeprav se ne ukvarja s prehrano ali gostinstvom, podeli kakšno dobro domače olivno ali bučno olje, salamo divjega prašiča ali slanino krškopoljskega pujsa, domačo marmelado in domač bio zeliščni čaj. Seveda so ta darila običajno precej višje vrednosti kot tista najbolj klasična darila v obliki koledarjev, rokovnikov in dežnikov. Med darila srednjega cenovnega razreda običajno sodijo kakšni usnjeni in stekleni izdelki, med tekstilnimi izdelki pa običajno rute, kravate , vetrovke in bunde. V posebno kategorijo daril sodijo unikatna darila priznanih oblikovalcev. Npr. idrijska čiška, kelihi oblikovalca Oskarja Kogoja, umetniška dela priznanih slikarjev, kiparjev, ipd. Velikokrat pa podjetja podeljujejo seveda tudi svoje izdelke, se pravi izdelke, ki jih sami prodajajo ali izdelujejo. Gorenje lahko npr. poslovnemu partnerju pokloni kavni mlinček, Dormeo lahko pokloni anatomski vzglavnik, Mladinska knjiga kakšno knjižno uspešnico, ipd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *